Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2009

Νίκος Μπιλίρης: "Αυξητική αξία πωλήσεων" στον Τύπο

Αισιόδοξος για την πορεία των εφημερίδων εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου διανομής Τύπου, "Άργος", Νίκος Μπιλίρης στο 3ο print media conference, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή:

"Διαπίστωση πρώτη : Οι πωλήσεις των εφημερίδων τα τελευταία χρόνια είναι σταθερές. Το 2007 πουλήθηκαν συνολικά 258 εκατομ. φύλλα, όσα σχεδόν το 2002 και το 2003. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το έτος 2008, κατά τη διάρκεια του οποίου οι πωλήσεις έπεσαν στα 242 εκατομ. φύλλα – μια χρονιά όμως που ήταν ούτως ή άλλως προβληματική σε πάρα πολλά επίπεδα. Αλλά ακόμα κι έτσι σε όλη την τελευταία 7ετία παρατηρούμε συνολική πτώση πωλήσεων εφημερίδων κατά 15 εκατομ. φύλλα ή 5%, κάτι λιγότερο δηλαδή από 1% μ.ο., κάθε χρόνο.

Διαπίστωση δεύτερη: Τα περιοδικά στο ίδιο διάστημα παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων: από 78 εκατομ. τεύχη το 2002, σε 97 εκατομ. τεύχη το 2007 και μόνο το 2008 η αύξηση περιορίστηκε στα 86 εκατομ. τεύχη. Και πάλι όμως, οι πωλήσεις των περιοδικών παρουσιάζουν αύξηση 10% περίπου, μέσα στα τελευταία 7 χρόνια.


Διαπίστωση τρίτη: Με σχεδόν σταθερές πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών στο σύνολό τους από το 2002 μέχρι σήμερα και με ταυτόχρονη αύξηση του ποσού που δαπανά ο έλληνας για αγορά Τύπου κατά 55% μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, δεν προκύπτει συμπέρασμα κρίσης, τουλάχιστον κυκλοφοριών και πάντως τουλάχιστον μέχρι πέρυσι.


Το γεγονός εξάλλου ότι η ελληνική αγορά είναι από τις λίγες, στον αναπτυγμένο κόσμο, που παρουσιάζουν αυξητική αξία πωλήσεων είναι αδιάψευστος μάρτυς αυτής της δυναμικότητας του ελληνικού εκδοτικού τοπίου.

Το 2008 ήταν μια δύσκολη χρονιά και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν γνωρίζουμε το βάθος της τρέχουσας οικονομικής κρίσης με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να συνεκτιμήσουμε τις συνέπειές της στον κλάδο μας.

Υπάρχουν ασφαλώς επιμέρους κλάδοι του Τύπου όπου παρουσιάζονται ορισμένες διακυμάνσεις, γεγονός φυσιολογικό όταν αλλάζουν οι συνθήκες της αγοράς και κυρίως οι τάσεις του κοινού. Ωστόσο, από πουθενά δεν προκύπτει ότι οι αναγνώστες δεν εκτιμούν και δεν αγαπούν τον Τύπο, ή πολύ περισσότερο ότι τον εγκαταλείπουν. Οι αναγνώστες είναι εδώ και αξιοσημείωτη είναι, εν προκειμένω, η εφευρετικότητα και ανταγωνιστικότητα της ελληνικής εκδοτικής κοινότητας, που κατορθώνει να προσαρμόζεται άμεσα και με επιτυχία στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις του κοινού, προσφέροντας διαρκώς νέα ελκυστικά προϊόντα.

Όσοι παρακολουθούμε το διεθνή Τύπο, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ελληνικά περιοδικά, τα οποία συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, δεν έχουν τίποτα σχεδόν να ζηλέψουν και σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν ακόμα υψηλότερα standard από αυτά. Ταυτόχρονα διαθέτουμε εφημερίδες οι οποίες συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και κύρος, με υψηλή κυκλοφορία – φαινόμενο μάλλον σπάνιο στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα και σήμερα άλλωστε η εφημερίδα αποτελεί το κύριο μέσο παραγωγής ειδήσεων και την κύρια πηγή της έγκυρης πληροφόρησης του κοινού.

Το μήνυμα μπορεί να είναι ότι, ο ελληνικός Τύπος διαθέτει ισχυρά μέσα επικοινωνίας τα οποία συνιστούν διαχρονικά ένα πολύ αποδοτικό διαφημιστικό όχημα για προϊόντα και υπηρεσίες"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου